soranga

Direktlänk till inlägg 21 maj 2017

Äntligen!

Av Malin och Jonas - 21 maj 2017 23:34

Så fick vi en bra dag den här veckan ändå, Jonas är visserligen sjuk än så det är väl inte toppen.

Först fick jag sova ovanligt länge i morse, jag har vaknat flera gånger av Allan, värme och drömmar under natten men har somnat om utan större insatser. Allan vaknade sedan efter 6 och efter blöjbyte och lite mys somnade han om och vi slumrade ända till 7.20 innan Gottfrid kom upp.

Sedan fick vi i oss skapligt med frukost efter morgonkissen där G's kiss i pottan såg friskt ut. (Igår var det alldeles grumligt och nästan trögflytande.) Stämningen var allmänt god från start på både mig och barnen och jag började längta till semester och vi pratade om High chapparall. Vädret var inte så lockande så efter frukost blev det lite youtube med klipp från High chapparall och Lucky Luke och Gottfrid fick leka lite med sina vapen inne innan jag och han gick ut medan Allan sov inne med pappa sjukling.

Det var så skönt att komma ut och känna att det fanns energi i kroppen. Jag plockade undan i trädgården och samlade ihop skräp bl a innan Allan vaknade och jag fick gå in och amma och fixa lunch åt mig och Gottfrid. Efter maten hade solen kommit fram, vi åkte till återvinningen med massa skräp och sen hälsade vi på farmor och farfar några timmar och hängde i deras nya utesoffa. Alla tyckte att den var toppen!

När vi kom hem klippte jag och Gottfrid delar av gräset sen upprepades matproceduren (amma - laga mat - äta - disken). Båda barnen bajsade efter maten, Allan fick bada... Sen lägga barnen och bädda rent i sängen. När barnen somnat gick jag ut och fixade lite mer i trädgården, tog hand om alla doppresenterna och fixade i ordning i tvättstugan.

Idag har det helt enkelt varit en vanlig dag där jag inte gjort så mycket och varit normalt trött ;-P Äntligen!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin och Jonas - 12 januari 2020 19:56

Idag har vi firat Allan hela dagen. När man fått ett nytt syskon är det lätt att hamna lite i kläm så idag har vi försökt att verkligen fokusera på ?mellanbarnet?. Vi har nog lyckats rätt bra för det har varit några surperioder under dagen för Gottfr...

Av Malin och Jonas - 30 december 2019 22:02

Nu är vi fem i familjen här på Söderängen och en vecka har hunnit gå sedan bebisen kom. Det var en lite krokig resa på slutet men när hon väl kom så var det i en rasande fart. När jag är gravid sover jag som så många andra väldigt dåligt och lika...

Av Malin och Jonas - 13 december 2019 16:24

Det har inte blivit något bloggande de senaste åren tyvärr. Det känns tråkigt för även om vi dokumenterar våra minnen på andra sätt så är det inte samma som att ha det i text. Det är svårt att uppdatera om allt som hänt de senaste åren men det är ju ...

Av Malin och Jonas - 22 augusti 2017 21:04

Oj oj oj! Nu har det gått sådär ofantligt lång tid sedan jag bloggade igen. Sommaren har varit bra och gått fort, vi har åkt mycket bil och träffat många härliga människor. Ska jag skriva om allt kommer det ta hela natten. Här är några smakprov. ...

Av Malin och Jonas - 30 maj 2017 09:25

Som sagt är appen vi bloggar i kass och denna gången blev det fel med bilderna så vi försöker igen. Sedan förra inlägget har jag även hunnit sätta upp delar av panelen på verandan och i kväll ska Jonas och Niklas lägga det sista av taket. N...

Ovido - Quiz & Flashcards