soranga

Alla inlägg under juni 2014

Av Malin och Jonas - 8 juni 2014 22:18

Äntligen har jag fått fart igen. Jag har hittat mitt driv och nu är vi två som bygger på huset. Vips går det i en väldig fart och vi har bägge svårt att hitta avstägninsknappen. Denna helgen har vi:
-satt upp taklister på toa och i tvättstugan. (Vad svårt nåt så lätt kan vara!)
-satt upp sista dörrfodret i utbygget.
-busat med vår underbara son.



- sålt 7av10 valpar. Tre är riktigt hanterbart. Men till helgen har vi bara Ajna kvar.

- vi har köpt ny grill och ett rejält parasoll.
-har isolerat, satt plast och gles på nästan hela övervåningen.
-börjat riva all masonit som sitter i trappan.
- rivit lite el

Och
Hunnit träffa massa trevligt folk.

Av Malin och Jonas - 6 juni 2014 06:21

Idag är det helgdag och sovmorgon. Det är inget Gottfrid har noterat. Jag fick slumra lite med honom i en halvtimme efter han vaknat kl fem men sen ville han upp. Nu röjer han runt i sovrummet och jag ligger i sängen och tittar på.

I övrigt är det två ganska trötta och stressade vuxna på gården just nu. Det är svårt att hinna/orka med allt. Jobba, barn, valpar, laga mat, städa, tvätta, leka, handla, klippa gräs, träna och försöka komma framåt med renoveringen. Men snart är sommarlovet här och då blir det kanske lite mer tid över. Nu ska jag upp och studsa jag också så minstingen får en ren blöja.

Ovido - Quiz & Flashcards