soranga

Direktlänk till inlägg 10 februari 2017

Första natten

Av Malin och Jonas - 10 februari 2017 13:28

Så hur gick det då att vara själv med båda barnen när Jonas jobbade natt? Det gick kanonbra. Jag och Gottfrid gjorde pizza till kvällsmat (Pizzakit) och åt utan att Allan blev missnöjd. Jag kunde enkelt gå och hämta hundarna medan Allan sov och Gottfrid tittade på barnprogram och ge katten mat. Sedan hade vi mys i soffan fram till strax före sju och då passade jag på att amma lite sedan funkade kvällsrutinen precis som vanligt med undantag för att Allan blev gnällig mitt i godnattsagan. Gottfrid är faktiskt väldigt tålmodig och förstående och protesterade inte ett dugg när jag fick ta en paus i läsningen och amma samtidigt som jag läste. När jag stoppat om honom efter sagan sa han på en gång stäng dörren mamma, jag vill ha mörkt. Sen somnade han nog på en gång för jag hörde inte ett ord från hans rum efter det.

Allan sov sedan till tio men var som vanligt pigg som en mört efter jag ammat honom på kvällen men när jag började bli riktigt trött vid halv elva bestämde jag mig för att lägga mig ändå. Han tyckte det var tråkigt att ligga i vaggan helt vaken och pigg så jag la honom tätt intill mig i min säng vid elvatiden och då låg han bara och tittade helt tyst och nöjd och sedan måste jag ha somnat för jag minns inget förrän kl 3 när Allan vaknade intill mig och var hungrig. Han somnade om vid bröstet efter bara några minuter och utan att behöva byta blöja lade jag honom i vaggan och sedan sov vi till kvart i 6 då Gottfrid kom in till mig och efter bara några minuter vaknade även Allan. Gottfrid var ovanligt nog hungrig direkt han vaknade så vi fick gå upp men det gjorde ingenting för så bra sömn har jag nog inte haft på flera månader. Frukosten var lugn och skön, Allan låg i babysittern och tittade nöjt medan vi åt. Sedan lekte vi tills Jonas kom hem från jobbet och båda barnen var nöjda. Nu hoppas jag att vi får en lika bra dag i morgon när Jonas jobbar dygn.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin och Jonas - 12 januari 2020 19:56

Idag har vi firat Allan hela dagen. När man fått ett nytt syskon är det lätt att hamna lite i kläm så idag har vi försökt att verkligen fokusera på ?mellanbarnet?. Vi har nog lyckats rätt bra för det har varit några surperioder under dagen för Gottfr...

Av Malin och Jonas - 30 december 2019 22:02

Nu är vi fem i familjen här på Söderängen och en vecka har hunnit gå sedan bebisen kom. Det var en lite krokig resa på slutet men när hon väl kom så var det i en rasande fart. När jag är gravid sover jag som så många andra väldigt dåligt och lika...

Av Malin och Jonas - 13 december 2019 16:24

Det har inte blivit något bloggande de senaste åren tyvärr. Det känns tråkigt för även om vi dokumenterar våra minnen på andra sätt så är det inte samma som att ha det i text. Det är svårt att uppdatera om allt som hänt de senaste åren men det är ju ...

Av Malin och Jonas - 22 augusti 2017 21:04

Oj oj oj! Nu har det gått sådär ofantligt lång tid sedan jag bloggade igen. Sommaren har varit bra och gått fort, vi har åkt mycket bil och träffat många härliga människor. Ska jag skriva om allt kommer det ta hela natten. Här är några smakprov. ...

Av Malin och Jonas - 30 maj 2017 09:25

Som sagt är appen vi bloggar i kass och denna gången blev det fel med bilderna så vi försöker igen. Sedan förra inlägget har jag även hunnit sätta upp delar av panelen på verandan och i kväll ska Jonas och Niklas lägga det sista av taket. N...

Ovido - Quiz & Flashcards