soranga

Alla inlägg under februari 2016

Av Malin och Jonas - 18 februari 2016 21:47

Nu har vi vänt och går mot ljusare tider både bildligt och bokstavligt. Jag har känt mig ganska utmattad och oinspirerad den senaste tiden. Det är som att jag har haft så fullt upp det senaste halvåret att jag inte har hunnit känna efter hur trött jag varit så att allt kommer nu när det är lite lugnare. Det har känts lite motigt på jobbet och jag har helst bara varit hemma och gjort ingenting på fritiden och inte varit särskilt glad. Men nu känner jag att det är på väg att vända. Jag känner mig inspirerad på jobbet igen även om jag inte har energin att förverkliga mina idéer just nu. Jag åker hemifrån (allt från badhuset och biblioteket, till små semesterresor) och gör roliga saker och jag har börjat träna igen.

Eller kan man kalla det att träna... Jag har börjat röra mig. För några veckor sedan drog Zumba igång igen i Storfors och det är verkligen kul att få komma iväg och göra nåt som inte har med jobb eller familj att göra. Jag kommer aldrig att bli någon dansare, jag börjar med fel ben, går åt fel hål och håller fel takt titt som tätt men jag har roligt, jag rör mig, får puls, blir svettig och då och då lyckas jag faktiskt få till ett steg. Det är så himla roligt att få röra sig till musik och att få göra det knasigt och flamsigt och fnissigt och tjoigt med massa andra människor som vågar göra fel och försöker hänga med i musiken. Jag har faktiskt kännt dagen efter att musklerna har fått sig en omgång också. Men den största nyttan är att jag blir glad. Det behövs inga mediciner och dyra metoder för inre frid för mig. Jag behöver bara få röra på mig och få tänka på mig själv lite då och då så blir allt bättre. Kanske blir jag rent av sugen på lite löpning igen snart också men först vill jag ha lite mer snö så det blir ett lyckat sportlov med mycket skidåkning om en dryg vecka.

Ovido - Quiz & Flashcards