soranga

Alla inlägg under januari 2014

Av Malin och Jonas - 30 januari 2014 21:52

Det är fullt upp nu för familjen i Söderängen. Vi har smugit igång lite smått med renoveringen igen, jag har börjat jobba en del och vardagen ska rulla på som vanligt. Det finns knappt nån tid att blogga. Antingen händer det inget och man har inget att skriva eller så har man så mycket att göra att man är för trött. Idag är jag helt slut. Vaknade 6 för att amma, gick upp, frukost och göra mig i ordning. Jobba i Srorfors på skolan 8-14. Snabbt hem och amma en kvart sen åka till Kristinehamn för jobb nr 2 mellan 15 och 18. Vägen dit var snödreven och slirig. Kl 18 mötte jag upp Jonas som skulle börja jobba och flyttade över Gottfrid från hans bil till min, Gottfrid vaknar och vill inte åka bil. Åker hem på väg som blivit ännu värre, det är mörkt och snöar ymnigt. Gottfrid skriker sig blå i baksätet. Kommer hem 18.45, ammar, tar in hundar, matar, diskar, busar, gosar, slappar, byter bajsblöja, äter. Hur kan jag hålla detta tempo kan man ju undra? Jo jag har världens bästa grabbar! Jonas som har lagat mat, hållt ordning hemma och haft Gottfrid. Och Gottfrid som nästan jämt är nöjd (utom i bilen då) och som somnar själv i sin säng utan besvär och sen sover gott tills det är dags för ett nattmål sen somnar om till det är morgon. Jag är lyckligt lottad och glad över mitt liv även om jag är trött, trött, TRÖTT! I morgon är jag nog ledig så då ska det fixas med allt jag inte hunnit göra hemma i veckan, hundarna ska aktiveras och mina killar ska få massa kärlek!

Av Malin och Jonas - 7 januari 2014 21:08

Så fort det går! Redan en vecka in på det nya året och nu kommer man in i rutinerna igen. Det mår nog alla gott av men särskilt Gottfrid och vår plånbok ;-). Det har varit trevliga veckor under jul och nyår med mycket umgänge, god mat och mycket "unna sig". Då njuter man nästan av att det är vardag igen och att leva nyttig MEN det där jäkla suget på kvällarna, baksidan av allt småätande, det är en riktig pers.

I morgon sätter öppna förskolan igång igen och då tar vi nog ett litet besök där hela familjen trots att Gottfrid är förkyld och hostig. Det är öppen BVC och vi har fått slut på D-droppar så det är nästan tvunget tom;-). Gottfrid verkar ha otur med virus för det är redan hans tredje förkylning men utan feber. Han är på bättringsvägen nu som tur är för det är inte bara han som blir trött när han har svårt att andas, hostar och har ont. Även tröstande föräldrar blir trötta. Förhoppningsvis sover han bra inatt. Än så länge bådar det gott, han har sovit ostört i sin säng i över en timme nu utan att vakna när han hostar.

[Bild]

Sitter bättre och bättre för varje dag!

[Bild]

Nyårsfin!

[Bild]

[Bild]

[Bild]

Liten har svängande humör när han är sjuk.

Godnatt och god fortsättning på det nya året.

Ovido - Quiz & Flashcards