soranga

Alla inlägg under augusti 2015

Av Malin och Jonas - 29 augusti 2015 09:48

Idag är det två veckor kvar tills vi gifter oss. Jag äter, sover och andas bröllop. Att vara lärare och student går lite sådär just nu. Det kommer bara tankar på sånt jag ska komma ihåg till bröllopet.

Jag är organisatören och Jonas praktikern i det här skedet. Logen har fått en liten uppfräschning men en del är kvar innan det går att ha fest där. I veckan har Niklas hjälpt oss att göra bro och trappa. Just nu hjälper grannen oss att lägga på ett till lass med grus sen är utsidan klar!

I morgon kommer de bygga nya hanbjälkar i taket sen kan vi börja snygga till och fixa med bord och belysning osv. Det är det bästa med att vara hemma. Man kan dra ut på arbetet under längre tid så slipper man stressa med allt dagarna före i nån hyrd lokal.

Idag ska jag åka till stan och köpa smink och lite pyssel jag behöver för att göra bukett och lite annat. Vi gör det mesta själva och med hjälp av kompisar så det är mycket att tänka på!

Av Malin och Jonas - 23 augusti 2015 08:46

Nu är sommaren på väg att ta slut för nu har vi sprungit vasastafetten. Vi är båda nöjda med våra lopp igår. Ingen av oss har tränat särskilt mycket i sommar så även om vi inte var de snabbaste lagmedlemmarna är vi nöjda. Jag snittade på 6:34 inkl kisspaus mitt i min sträcka. Jag var helt säker på att jag skulle ha minst 7min/km i värmen, dessutom är jag förkyld. Jonas fick sistasträckan i år också och lyckades springa ikapp en Storforsare och vann en spurtstrid. Det märktes tydligt att det var varmt för laget hade 20 minuter längre tid än förra året.

Igår kväll var det knytkalas och party. Gottfrid var också med och hejade på oss hela dagen och på kalaset på kvällen. Inte ett gnäll på hela dagen eller kvällen trots att han var trött. Läggningarna har gått som smort också. Han sover gott i husvagn det kommer nog bli en riktig friluftsnisse av honom med. Just nu myser vi i husvagnen. Vi har mina föräldräldras husvagn några månader och passade på att göra en hel helg av loppet och kom redan i fredags.

Vi är överens hela familjen om att vi vill ha en dagen husvagn och pratar mycket om vad vi vill ha för sort. Det är bra att låna en vagn eller flera olika innan man bestämmer sig faktiskt. Jonas är helt inne på något sånt här för det hade han förut.

Jag själv är inte så noga med vilket märke det blir. Jag är mer angelägen om att det ska vara praktiskt med klädförvaring, genomtänkta sovplatser som passar barnfamiljer och att allt ska funka (vattenpump, el-värme, el, gasol osv) och helst ska det vara kasset-toa. Vi får väl se hur mycket av det man kan få med en begränsad budget. Det är i alla fall kul att drömma!

Av Malin och Jonas - 20 augusti 2015 23:05

idag har jag haft en känsla av att det är fredag hela dagen. Så besviken varje gång jag kommit på att det är torsdag.

Den här veckan har alla kommit in i vardagen igen efter ett långt sommarlov. Trots att ledigheten är slut så verkar sommaren hålla på länge. I sommar har vi gjort massor med saker och skulle jag skriva allt det hinner det nig bli fredag innan jag är färdig. Det är svårt att börja blogga igen efter ett långt uppehåll. Man vet inte riktigt vad man skrev sist och vilka saker man kanske borde ha bloggat om.en precis som när man börjar träna igen efter ett uppehåll så kan man inte fokusera på alla de gångerna dom inte blev och i stället vara nöjd att man tar tag i det och hoppas att det blir bättre pli på det framöver.

Igår började Gottfrid dagis igen efter nio veckor hemma. Det har gått jättebra trots att han är förkyld, men när han har kommit hem har han varit tröttast i kommunen, vill bara leka lugna lekar. Skriker och gråter vid kvällsmaten och vill bli matad och sen vill han bara sitta i soffan och titta på barnprogram efter det. Och tjatar om att få lägga sig. Det positiva är att läggningarna går smidigt och det har inte hänt många gånger i sommar. Förhoppningsvis är det en tillvänjningsperiod nu i några veckor precis som för oss vuxna för vi är ju också helt slut efter de första arbetsdagarna. Jag har jobbat över två veckor nu och börjar bli van och orkar göra i alla fall några vettiga saker på kvällarna.

Till helgen ska vi på äventyr. Vi springer vasastsfetten på lördag och tänkte campa med husvagn i Malung under helgen. Det ska bli riktigt mysigt.

Godnatt

Ovido - Quiz & Flashcards