soranga

Alla inlägg under februari 2015

Av Malin och Jonas - 25 februari 2015 19:28

några bilder krånglade när de skulle laddas upp. Här kommer de

Av Malin och Jonas - 25 februari 2015 19:16

Sedan stortaget i sommar när vi gjorde tre rum på några veckor har det som skulle bli Gottftids rum stått tomt och kallt. För några veckor sedan fick vi äntligen igång värmen på övervåningen och då dröjde det inte länge förrän jag började dra in saker. Gottfrid sov gott i sitt rum från första natten och leker gärna där inne. Vi har inte fått upp nån taklampa än så det är mysbelysning som gäller än så länge. Rummet är stort och är svårt att möblera. Han leker mest nere än så länge men nu börjar det likna ett barnrum, så länge man inte tittar åt andra håller för där liknar det mest ett förråd. :-) Så här ser det ut idag.

[Bild]

[Bild]

Av Malin och Jonas - 21 februari 2015 22:48

Just nu är vi i Branäs och har det gött. Hela familjen plus mormor och morfar har fått låna en stuga och sportar och njuter. Jag har åkt drygt 12 km längdskidor idag och Jonas har åkt lite slalom. Gottfrid har åkt vagn, pulka och rullband :-). I morgon ska jag och Jonas åka slalom tillsammans och Gottfrid vara i pulkabacken med mormor och morfar. Det värker i benen på oss alla, vi äter och dricker gott och är skönt trötta. En riktig kanonträff helt enkelt. Vi stannar till måndag sen har jag och Gottfrid sportlov på hemmaplan. Förhoppningsvis kommer snön tillbaka så vi får härliga utedagar hemma också!

Av Malin och Jonas - 8 februari 2015 06:47

Jag har sovit oroligt den senaste veckan och orsakerna har varierat. Men nattens orsak tar nog priset... En bild säger väl mer än tusen ord så varsågoda och räkna ut nattens orsak.

Av Malin och Jonas - 5 februari 2015 20:18

Nu har vi flyttat hem igen. Vi är två element fattigare och har ett hål i väggen men annars är det mesta sig likt. Vilket bra jobb saneringsfirman har gjort. Det luktar fortfarande lite kemikalier men om det inte var för hålet i väggen kunde man aldrig tro att här har brunnit.

Vi har alltid varit glada för vår fina vedspis och nu är vi gladare än någonsin över att ha den för elementet i köket har försäkringsbolaget tagit med sig så de kan undersöka vad det kan ha varit som hände med elementet som brann. Det som brann har elsäkerhetsverket lagt vantarna på. Men vi fryser verkligen inte när vi eldar i spisen. Det är snarare för varmt. Särskilt i sovrummet. Värmen håller sig bra i vår vedspis också. När jag kom ner i vårt dragiga gamla kök i morse hade det bara hunnit sjunka till 20 grader trots att det varit flera minusgrader ute hela natten.

Som sagt har sanerarna gjort ett riktigt bra jobb och gästrummet är renare än någonsin. Vad gör det då att det är ett halvfärdigt renoveringsprojekt utan fönster, trasigt golv och vattenledningar på väggen. Det är vårt hem och vi trivs. Möblerna är också skinande rena. Det gamla pottskåpet jag tog in från utedasset ser nästan nytillverkar ut.

Ikväll jobbar Jonas natt. Jag har fått egentid med min underbara lille son. Jag har haft ont om tid för honom de senaste dagarna och då uppskattar jag mamma-son tiden vi får på tu man hand. Han hjälpte till med matlagningen och sen har vi myst och läst och pratat och legat i sängen tillsammans tills han somnade gott.

Ovido - Quiz & Flashcards